Ludzie z dobrym wizerunkiem odnoszą sukcesy. Sprawdź jak do nich dołączyć

Umiejętność kreowania wizerunku własnej osoby to cecha niezbędna w procesie budowania relacji zawodowych i prywatnych. W każdej ze sfer życia nasz ubiór, zachowanie, dobór słownictwa, styl bycia komunikują otoczeniu kim jesteśmy i jakie zajmujemy miejsce w społecznej hierarchii. Oto 5 cech pomocnych w budowaniu imagu, o których nie słyszałeś nigdy wcześniej.

Unikalność

Każdy z nas w jakimś aspekcie odznacza na tle reszty i to zupełnie ludzka cecha. Na tej zasadzie bułka z bananem Małysza zjednała sobie serca kibiców w całym kraju, rosnąc do rangi symbolu. Podstawą dobrego wizerunku jest wiarygodność, a ta automatycznie pojawia się u odbiorcy gdy w odstępstwach od normy nie czuje się on osamotniony. Pamiętajmy, że popadanie w ekstrema jest złe, toteż manifestowanie swoich odmienności przy każdej nadarzającej się okazji nie zostanie dobrze odebrane, podobnie jak łamanie stałych konwencji w płaszczyźnie biznesowej. Co innego jeśli wzbogacisz proces komunikacji o personalny, nietuzinkowy element zmieniający opinię rozmówcy na twój temat.

Atrakcyjność

Jeśli pomyślisz o dobrym wizerunku niemal samoistnie nasunie ci się na myśl atrakcyjność. Wiele osób informuje jak się szykownie ubrać, jak zadbać o higienę i sylwetkę, jednak mało kto podchodzi do problemu pod kontem nastawienia mentalnego. Jak się okazuję poczucie własnej wartości jest subkomunikowanie otoczeniu, oceniającemu innych na poziomie podświadomym. Wszystko jest stanem umysłu, a każda sylwetka pożądana przez ogół była kiedyś jedynie wizją.
Tak więc twórz wizję siebie, kreuj, udoskonalaj a przede wszystkim miej świadomość swojej atrakcyjności.

Elokwencja

Ludzie dużą wagę przywiązują do wypowiedzi. Parafrazując znaną mądrość „Jak cie słyszą tak cię piszą”. Tylko jaką nomenklaturę wybrać w konkretnych przykładach? Inteligentny uczestnik komunikacji selekcjonuje treść odpowiednio pod kontem kompetencji rozmówcy. Jeśli chodzi o relacje biznesowe zbyt formalna treść wpływa negatywnie na wywołanie odpowiedniej emocji, natomiast zbyt potoczny język sprawia wrażenie nieprzygotowania. Złotym środkiem jest dobór zrozumiałego słownictwa, wtrącając niekiedy pojęcia budzące uczucie profesjonalizmu. Dobrze jeśli przy tym mówca tłumaczy trudne pojęcia, tak jak je rozumie, oraz wystrzega się przerywników i zbyt zawiłych form wyrazowych.

Profesjonalizm

Dla poświadczenia o sile działania autorytetu, należy przywołać wyniki eksperymentu naukowca Stanleya Milgrama – znanego psychologa. Zdecydowana większość badanych posłusznie wykonywała komendy autorytetu mogące wywołać katastrofalne skutki. Zawodowy wygląd wzbudza społeczną ufność, przez co wizerunek lekarza ze stetoskopem przekonuje nas bardziej, niż opinia anonimowego człowieka podającego się za specjalistę. Z tego względu jeśli zależy ci na tym by uchodzić za kompetentnego osobę kompentną, zadbaj o atrybuty związane z wykonywaną profesją.

Punkt siedzenia zależy od… hierarchii w grupie. To właśnie miejsce w którym się znajdujemy ma znaczenie w kontekście postrzegania nam przez otoczenie. Liderzy zajmują centralne pozycję, a często rolę te pełnią osoby które mają najwięcej do powiedzenia. Grupy naturalnie formują kształt koła, przez co znajdowanie się poza nim eliminuje uczestnika z dyskusji. Z tego względu zawsze staraj się być sercem lub chociaż częścią społeczności, a zaowocuję to wykreowanie wizerunku lidera.

Czy autoprezentacja stanie się teraz prostsza? Zamieszczone porady są uniwersalne i bazują na podstawowych zagadnieniach z dziedziny psychologii. Marka osobista warunkuje nasze samopoczucie, to ona pomaga tworzyć renomę, a nawet legendę. Łatwiej przecież zapamiętać wyrazisty wizerunek Steave’a Jobsa, czy Michaela Jackson’a, niż przeciętnego urzędnika. Odważ się przełamać konwencję!