Samouczki, kompendia, artykuły, tutoriale, podcasty, ebook SEO – materiałów, dzięki którym możesz poznać tajemnice pozycjonowania, jest w sieci naprawdę sporo. Wystarczy wybrać format, który najbardziej odpowiada Twojemu stylowi nauki i w przeciągu krótkiego okresu czasu możesz zdobyć wartościową i przede wszystkim przydatną wiedzę. Nie trzeba nawet ruszać się ze swojego domu i ulubionego fotela. Z powodu pandemii masz więcej wolnego czasu, bo ograniczasz spotkania towarzyskie i unikasz niepotrzebnych wyjść? Nie oznacza to, że musisz stanąć w miejscu! Wręcz przeciwnie – obróć sytuację na swoją korzyść i rozwijaj swoje kompetencje w zaciszu własnych czterech kątów.
Dlaczego postawić akurat na poznawanie zagadnienia SEO?
Jest tyle intrygujących tematów, które można zgłębiać w wolnym czasie – własnoręczne tworzenie świec lub makram, kuchnia dalekowschodnia, joga. Dlaczego warto dodać do tej listy pozycjonowanie? Odpowiedź jest prosta – ponieważ wiedza z tego zakresu jest zarówno fascynująca, jak i po prostu użyteczna. Zainteresować powinieneś się SEO, szczególnie jeżeli masz własną stronę internetową, bloga lub zajmujesz się firmową witryną. Dlaczego? Przeczytaj w dalszej części artykułu!
SEO – czy znasz jego definicję?
SEO to dosyć nośne pojęcie i istnieje duże prawdopodobieństwo, że już się z nim zetknąłeś – czy to w sieci, czy podczas rozmowy. Czy jesteś jednak w stanie wytłumaczyć, na czym polega? Jeżeli nie, to spieszymy z pomocą. SEO (ang. Search Engine Optimization) jest to proces optymalizowania witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek (Google, ale nie tylko). SEO obejmuje działania, które mają na celu takie przygotowanie strony, aby była ona widoczna na jak najwięcej fraz kluczowych, za pomocą których produktów/usług szukają potencjalni klienci danej firmy.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że na polskim rynku stosuje się wymiennie terminy SEO i pozycjonowanie (ku niezadowoleniu niektórych specjalistów). Co do jednego panuje jednak zgoda, wszystkie te działania mają zwiększyć widoczność witryny w sieci, a koniec końców doprowadzić do tego, że odwiedzające ją osoby wykonają określoną czynność. Jak pozycjonowanie wygląda w praktyce? Wymaga czasu i wiedzy, którą dostarczyć może np. ebook SEO.
Co składa się na działania SEO?
Każdy właściciel strony chciałby, aby wyświetlała się ona jako pierwsza w wynikach wyszukiwania Google na istotne słowa kluczowe. Niestety osiągnięcie takiego stanu rzeczy jest bardzo trudne, a czasem wręcz nie wykonalne, szczególnie, gdy działamy w konkurencyjnym obszarze. Jak Google patrzy na stronę i co bierze pod uwagę podczas ustanawiana kolejności w SERP-ach? Co składa się na działania SEO?
Kompleksowe SEO skupia się na trzech ważnych obszarach. Pierwszy z nich to optymalizacja techniczna, czyli jej dostosowanie pod wymagania robotów. Drugi obszar to wszystko co wiąże się z contentem – należy tworzyć i udostępniać odwiedzającym wartościowe i użyteczne treści. Ostatni obszar to linkbuilding, czyli zdobywanie linków prowadzących do strony (najlepiej z mocnych serwisów). Dopiero w sytuacji, kiedy Google będzie dostawało zarówno sygnały od strony objętej pozycjonowaniem, jak i z zewnątrz świadczące o jej przydatności, będzie nagradzało ją lepszymi miejscami w wynikach wyszukiwania.
Ebook SEO – kto powinien go przeczytać?
Zastanawiasz się, czy ebook SEO jest czymś, na co w ogóle powinieneś poświęcić swój czas? Prawda jest taka, że nawet znajomość i wdrożenie kilku wskazówek, może sprawić, że poprawisz swoją widoczność w sieci! Poza tym, jeżeli szukasz zagadnienia, które łączy w sobie IT i marketing, jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że SEO Cię wciągnie! Przekonaj się sam – zaopatrz się w ebook SEO, weź udział w ciekawym webinarze dostosowanym do poziomu swoich umiejętności, a potem… docieraj do większej liczby odbiorców w sieci.